Maktablarda mobil telefon taqiqlanishi natijalar bermayapti
![Maktablarda mobil telefon taqiqlanishi natijalar bermayapti](https://marifat.uz/storage/posts/1738907050photo_2025-02-05_06-242.jpg)
Maktablarda mobil telefonlarni taqiqlash o‘quvchilarning baholarini yaxshilashga yoki ularning ruhiy holatini mustahkamlashga yordam bermayotganini yangi tadqiqot ko‘rsatdi.
Tadqiqot natijalari
Birmingham universiteti olimlari tomonidan olib borilgan va “The Lancet” jurnalida chop etilgan ushbu tadqiqot 30 ta o‘rta maktabdagi 1 227 nafar o‘quvchida tadqiqot olib bordi. Tadqiqot shuni ko‘rsatdiki, maktablarda telefon taqiqi o‘quvchilarning uyqusi, darsdagi xulq-atvori, jismoniy faolligi yoki umumiy telefon ishlatish davomiyligiga sezilarli ta’sir ko‘rsatmagan.
Biroq, umumiy tarzda telefon va ijtimoiy tarmoqlardan ortiqcha foydalanish, yomon ruhiy holat, kamroq jismoniy faollik, yomon uyqu, pastroq baholar va darsda ko‘proq chalg‘ishga sabab bo‘lishi aniqlangan.
Mutaxassislarning fikrlari
Tadqiqot yetakchi muallifi doktor Viktoriya Gudiyer telefonlarni taqiqlashga qarshi emasligini, biroq bu yechimning o‘zi yetarli emasligini ta’kidladi. Uning so‘zlariga ko‘ra, o‘quvchilarning telefon ishlatish vaqtini kamaytirish bo‘yicha kengroq strategiyalar ishlab chiqish kerak.
Smartfonlardan butunlay voz kechish tarafdorlari esa ushbu natijalarga hayron ekanliklarini bildirishgan, chunki maktablarda telefon taqiqlari amaliy jihatdan ijobiy samara berganini aytishmoqda.
Maktablardagi yondashuvlar
Turli maktablar telefonlarga oid har xil qoidalarni qo‘llashmoqda. Masalan, ba’zi maktablarda o‘quvchilarning telefonlari magnit qoplarda saqlanadi, boshqa maktablar esa o‘quvchilarga tanaffus va tushlik paytida telefon ishlatishga ruxsat beradi.
Shuningdek, ayrim maktablarda telefon taqiqi natijasida o‘quvchilar o‘zaro muloqot qilishga ko‘proq e’tibor qarata boshlaganliklari va internetdagi zo‘ravonlik holatlari kamaygani qayd etilgan. Biroq, ushbu jihatlar Birmingham universiteti tadqiqotida ko‘rib chiqilmagan va qo‘shimcha tadqiqotlar talab qilinadi.
Mutaxassislarning ta’kidlashicha, smartfonlarning o‘quvchilarga ta’siri bo‘yicha chuqur tadqiqotlar zarur va hozirda Kembrij universiteti bolalarning ruhiy salomatligiga ijtimoiy tarmoqlarning ta’sirini o‘rganish bo‘yicha maxsus tadqiqot olib bormoqda.
Shu kecha va kunduzda
Ta’lim sifati o‘qituvchi sifatidan yuqori emas
“Stressiz ta’lim” loyihasi: asabni asrang
Ustozlar davrasida
Xurshid Do‘stmuhammad: “Dunyoda hali bunday kitob chiqqani yo‘q!”
OB-HAVO
![wather](/img/wather.png)
0 C
Valyuta kurslari
Markaziy bank