Maktablarda mobil telefon taqiqlanishi natijalar bermayapti

Xalqaro hayot Maktablarda mobil telefon taqiqlanishi natijalar bermayapti
134

Maktablarda mobil telefonlarni taqiqlash o‘quvchilarning baholarini yaxshilashga yoki ularning ruhiy holatini mustahkamlashga yordam bermayotganini yangi tadqiqot ko‘rsatdi.


Tadqiqot natijalari


Birmingham universiteti olimlari tomonidan olib borilgan va “The Lancet” jurnalida chop etilgan ushbu tadqiqot 30 ta o‘rta maktabdagi 1 227 nafar o‘quvchida tadqiqot olib bordi. Tadqiqot shuni ko‘rsatdiki, maktablarda telefon taqiqi o‘quvchilarning uyqusi, darsdagi xulq-atvori, jismoniy faolligi yoki umumiy telefon ishlatish davomiyligiga sezilarli ta’sir ko‘rsatmagan.


Biroq, umumiy tarzda telefon va ijtimoiy tarmoqlardan ortiqcha foydalanish, yomon ruhiy holat, kamroq jismoniy faollik, yomon uyqu, pastroq baholar va darsda ko‘proq chalg‘ishga sabab bo‘lishi aniqlangan.


Mutaxassislarning fikrlari


Tadqiqot yetakchi muallifi doktor Viktoriya Gudiyer telefonlarni taqiqlashga qarshi emasligini, biroq bu yechimning o‘zi yetarli emasligini ta’kidladi. Uning so‘zlariga ko‘ra, o‘quvchilarning telefon ishlatish vaqtini kamaytirish bo‘yicha kengroq strategiyalar ishlab chiqish kerak.


Smartfonlardan butunlay voz kechish tarafdorlari esa ushbu natijalarga hayron ekanliklarini bildirishgan, chunki maktablarda telefon taqiqlari amaliy jihatdan ijobiy samara berganini aytishmoqda.


Maktablardagi yondashuvlar


Turli maktablar telefonlarga oid har xil qoidalarni qo‘llashmoqda. Masalan, ba’zi maktablarda o‘quvchilarning telefonlari magnit qoplarda saqlanadi, boshqa maktablar esa o‘quvchilarga tanaffus va tushlik paytida telefon ishlatishga ruxsat beradi.


Shuningdek, ayrim maktablarda telefon taqiqi natijasida o‘quvchilar o‘zaro muloqot qilishga ko‘proq e’tibor qarata boshlaganliklari va internetdagi zo‘ravonlik holatlari kamaygani qayd etilgan. Biroq, ushbu jihatlar Birmingham universiteti tadqiqotida ko‘rib chiqilmagan va qo‘shimcha tadqiqotlar talab qilinadi.


Mutaxassislarning ta’kidlashicha, smartfonlarning o‘quvchilarga ta’siri bo‘yicha chuqur tadqiqotlar zarur va hozirda Kembrij universiteti bolalarning ruhiy salomatligiga ijtimoiy tarmoqlarning ta’sirini o‘rganish bo‘yicha maxsus tadqiqot olib bormoqda.

Maqola muallifi

Shodiyona XUSHMURODOVA

Shodiyona XUSHMURODOVA

"Ma'rifat" muxbiri

Teglar

  • #Ta'lim
  • #Yoshlar

Ulashish