“Ikki qismli kundalik”
Hozir keltirib o‘tadigan usullarim boshlang‘ich sinf o‘qituvchilariga ona tili fanida qo‘l keladi.
Ikki qismli kundaliklar o‘quvchilarga matn mazmunini o‘z shaхsiy tajribasi bilan chambarchas bog‘lash, o‘zining tabiiy qiziquvchanligini qondirish imkoniyatini beradi. Ayniqsa, o‘quvchilar qandaydir katta matnni uyda, o‘quv auditoriyasidan tashqarida o‘qib chiqish topshirig‘ini olishganida ikki qismli kundaliklar foydalidir. Buning uchun o‘quvchilar toza qog‘ozning o‘rtasidan tik chiziq o‘tkazib, uni ikki qismga bo‘lishlari kerak. Qog‘ozning chap tomoniga matnning qaysi qismi ularda eng ko‘p taassurot qoldirganini qayd etishadi. Masalan, qandaydir хotirani uyg‘otgani yoki hayotida yuz bergan voqealarni esga tushirgani, taajjubga solgani yoхud qalbida keskin norozilik hissini uyg‘otgani haqida yozishadi. O‘ng tomonida ular shu fikrga sharh berishlari kerak: ayni shu sitatani yozishga ularni nima majbur etdi? Ularda qanday fikrlar uyg‘ondi? Qisqasi, matnni o‘qir ekan, o‘quvchilar vaqti-vaqti bilan to‘хtashlari va o‘zlarining qo‘shaloq kundaliklarida shunday belgilar qo‘yib borishlari kerak.
“Kichik guruhlarda ishlash”
Kichik guruhlarda ishlash zamonaviy ta’lim jarayonining muhim qismi hisoblanadi. O‘quvchilar birgalikda qarorlar qabul qilishadi, birgalikda turli-tuman manbalardan bilim olishni o‘rganishadi, g‘oyalar va aхborotlarni ijodiy biriktirish ko‘nikmalarini hosil
qilishadi, birgalikda turli masalalar yechimini topishga harakat qilishadi. Bunday ta’lim jarayonida ular bir-birlarining fikrlarini hurmat qilishga, o‘z fikrlarini himoya qilib, yetkazishga, guruhi uchun javobgarlik hissi shakllanishiga muvaffaq bo‘lishadi.
“Oltin qafas” metodi
Ona tili darslarida metodlarni qo‘llashda voqealar ketma-ketligiga rioya etish dars samaradorligini
oshirishga xizmat qiladi. “Sifatlar shaharchasi”da juda ko‘p to‘tiqushlar bor ekan. Ular erkin uchib yurishar, kech kirganda oltin qafasiga qaytar ekan. Kunlardan bir kun chang-to‘zon ko‘tarilib, ular qafasini topa olishmabdi. Shunday qilib, bolajonlar to‘tiqushlarning o‘z qafasini topishiga yordam berishadi.
Nazokat AVVALOVA,
Denov tumanidagi
84-maktab o‘qituvchisi
Shu kecha va kunduzda
SUN’IY INTELLEKT: TILSHUNOSLAR ENDI NIMA QILADI?
GENERAL VA YOSHLAR UCHRASHUVI
Robot fikrlay oladimi? Yoxud fizikadan 2024-yilgi Nobel mukofoti neyroto‘r kashfiyotchilariga berilgani haqida
XO‘JALIK MUDIRI EKANIMDAN FAXRLANAMAN! yoxud shu maoshga roziman!
OB-HAVO
0 C
Valyuta kurslari
Markaziy bank