Ilm-fan
Bonobolarda inson tilining ibtidoiy bir ko‘rinishi kashf etildi!
Inson tili so‘zlarni bir-biri bilan birlashtirish orqali cheksiz miqdorda ma’no yaratish qobiliyatiga ega. Aynan shu xususiyat tilga kuchli ifoda imkonini beradi va uni boshqa hayvonlarning muloqot tizimidan ajratib turadi. Endi tadqiqotchilar ushbu qobiliyatning ancha sodda bir shaklini insonning hozirgi kunda yashayotgan eng yaqin “qarindoshi” — bonobolarda aniqlashdi. Shu hafta “Science” jurnalida e’lon qilingan tadqiqot mazkur maymunlar turli tovushlarni birlashtirish orqali yangi ma’nolar hosil qila olishini ko‘rsatmoqda. Tadqiqotda ishtirok etmagan Renn universiteti evolyutsion biologi Maël Leroux bu borada shunday deydi: “Bu tadqiqot burilish nuqtasi hisoblanadi va sohaning yo‘nalishini o‘zgartiradi. Natijalar ilgari faqat insonga xos deb hisoblangan qobiliyatlarga oid ishonchli dalillarni taqdim etmoqda”.
Bu qiziq
📚 Ustozlar haqida ❤️ qiziqarli faktlar
1. Dunyodagi eng qadimgi kasblardan biri — o‘qituvchilik hisoblanadi.
Знаете?
Bu kinoni har bir o‘qituvchi ko‘rishi kerak!
Ta’lim mavzusida ishlangan filmlar talaygina. Biroq ularning aksariyatida o‘qituvchi go‘yoki mo‘jiza yaratuvchi qahramon sifatida tasvirlanadi yoki murakkab muammolar soddalashtirilib, tezkor va taskin beruvchi yechimlar bilan yakunlanadi. “Detachment” esa bunday qoliplarni butunlay parchalaydi. Film ta’lim tizimini bezab ko‘rsatmaydi, o‘qituvchini ideallashtirmaydi va tomoshabinni sun’iy ijobiy yakunlar bilan ovutmaydi. Aksincha, u maktab ichidagi haqiqatni — o‘qituvchining ruhiy holati, ichki charchog‘i hamda ko‘pincha ko‘zdan yiroq qoladigan iztiroblarini keskin va og‘riqli realizm orqali ochib beradi.
MUHAMMAD SHAYBONIYXON KIM EDI?
Muhammad Shayboniyxon Chingizxonning katta o‘g‘li Jo‘jixonning 14-avlodi, mashhur sarkarda, davlat arbobi, Movarounnahrda temuriylardan so‘ng o‘zi tuzgan davlatning asoschisi. So‘nggi temuriyzodalar amalga oshira olmagan ish – Movarounnahr, Xuroson va Xorazmni yagona davlatga birlashtirgan hukmdor. Ayni paytda ilm-fan homiysi, o‘z davrining iqtidorli shoiri. Chunonchi, bir she’rida Samarqand shahrini jannatga, Buxoroni esa Ka’baga qiyoslagan edi:
Boqiy fikr
MA’ORIF SHO‘ROSI DIQQATIG‘A
So‘ylab o‘lturuvning ham luzumi yo‘qdurkim, bizim uchun bir-bir masaladan ham ilgariroq maktab masalasiga jiddiy qarab, kamchilik-etishmagan yerlarini takmil va isloh etmak maorifga cho‘l xalqimizning diqqatini shul nuqtaga jalb etmak kerakdir.
Yaxshilar yodi
XX ASRNING BUYUK PEDAGOGI
XX asrda ta’lim va tarbiya sohasiga beqiyos hissa qo‘shgan shaxslar ko‘p, biroq ularning ayrimlari hali ham keng jamoatchilikka yetarlicha tanish emas. Ana shunday betakror siymolardan biri – Maria Montessoridir. Uning hayot yo‘li jasorat, ilmga sadoqat va insonparvarlik g‘oyalariga to‘la. Maria Montessori o‘z mamlakatida tibbiyot fakultetini tamomlagan ilk ayollardan biri bo‘ldi, faoliyatini nogiron bolalar bilan ishlashdan boshladi. XX asrning eng mashhur pedagoglaridan biri sifatida tarixga kirdi.
Сегодня
Все
Ilm-fan
Bonobolarda inson tilining ibtidoiy bir ko‘rinishi kashf etildi!
Inson tili so‘zlarni bir-biri bilan birlashtirish orqali cheksiz miqdorda ma’no yaratish qobiliyatiga ega. Aynan shu xususiyat tilga kuchli ifoda imkonini beradi va uni boshqa hayvonlarning muloqot tizimidan ajratib turadi. Endi tadqiqotchilar ushbu qobiliyatning ancha sodda bir shaklini insonning hozirgi kunda yashayotgan eng yaqin “qarindoshi” — bonobolarda aniqlashdi. Shu hafta “Science” jurnalida e’lon qilingan tadqiqot mazkur maymunlar turli tovushlarni birlashtirish orqali yangi ma’nolar hosil qila olishini ko‘rsatmoqda. Tadqiqotda ishtirok etmagan Renn universiteti evolyutsion biologi Maël Leroux bu borada shunday deydi: “Bu tadqiqot burilish nuqtasi hisoblanadi va sohaning yo‘nalishini o‘zgartiradi. Natijalar ilgari faqat insonga xos deb hisoblangan qobiliyatlarga oid ishonchli dalillarni taqdim etmoqda”.
Bu qiziq
📚 Ustozlar haqida ❤️ qiziqarli faktlar
1. Dunyodagi eng qadimgi kasblardan biri — o‘qituvchilik hisoblanadi.
Знаете?
Bu kinoni har bir o‘qituvchi ko‘rishi kerak!
Ta’lim mavzusida ishlangan filmlar talaygina. Biroq ularning aksariyatida o‘qituvchi go‘yoki mo‘jiza yaratuvchi qahramon sifatida tasvirlanadi yoki murakkab muammolar soddalashtirilib, tezkor va taskin beruvchi yechimlar bilan yakunlanadi. “Detachment” esa bunday qoliplarni butunlay parchalaydi. Film ta’lim tizimini bezab ko‘rsatmaydi, o‘qituvchini ideallashtirmaydi va tomoshabinni sun’iy ijobiy yakunlar bilan ovutmaydi. Aksincha, u maktab ichidagi haqiqatni — o‘qituvchining ruhiy holati, ichki charchog‘i hamda ko‘pincha ko‘zdan yiroq qoladigan iztiroblarini keskin va og‘riqli realizm orqali ochib beradi.
Поле для анализа и критики
Все
КАКИМ ДОЛЖНО БЫТЬ СПРАВЕДЛИВОЕ РАСПРЕДЕЛЕНИЕ УРОКОВ?
"Kasbiy rivojlanish kuni" qanday tashkil etiladi? Vazirlik ma’lumot berdi
#ТЕГИ СТАТЬИ
#Munosabat
#Jizzax
#Qashqadaryo
#Matematika
#Vatan tuyg‘usi
#Fayoza opa
#Milliy g‘urur
#Kesma
#Pedagog
#Sinf
#Пресс-тур
#TTATF
#Antonim
#Aksiyoma
#Kimyo
ВОСПОМИНАНИЯ О РЕБЕНКЕ РОДИНЫ И СВОБОДЫ, НАРОДНОМ ПИСАТЕЛЕ УЗБЕКИСТАНА ШУКУРЕ ХОЛМИРЗАЕВЕ КРАТКОЕ ПРЕДИСЛОВИЕ
"Система оценивания на основе критериев"... Основано ли это на критериях?
MING SO‘M
LOG‘ONIY NAZM-U NAVOSI
ГАЗЕТА НАРОДНЫХ ИНТЕЛЛЕКТУАЛОВ
СИЛА - В ЗНАНИЯХ И МЫШЛЕНИИ
ГАЗЕТА НАРОДНЫХ ИНТЕЛЛЕКТУАЛОВ
СИЛА - В ЗНАНИЯХ И МЫШЛЕНИИ
Газеты
Все
Из номера газеты «Марифат» от 11 декабря 2024 года:
“Ma’rifat” gazetasining 2024-yil 16-oktabr kungi sonida:
2023-yil 23-avgust chorshanba №34(9463)
2023-yil 24-avgust Juma №34(9468)
2023-yil 24-avgust Juma №34(9468)
2023-yil 24-avgust Juma №34(9468)
2023-yil 23-avgust chorshanba №34(9463)
2023-yil 23-avgust chorshanba №34(9463)
О чем думает учитель?
ВсеYoshlar ichida ham, nafaqa yoshidagilar orasida ham mohirlari va dangasa, sustkashlari topiladi. Nafaqa yoshidagilarning barchasini ham ideallashtirish kerak emas. Sog'ligi, o'z ustida ishlamay qo'ygani bois, kunim o'tsa bo'ldi deb yurganlari bor. Ayrim yoshi ulug' ustozlarimiz esa tajriba va ibrat maktabidir. Yoshlarni qo'llab-quvvatlash kerak.
Dilnoza QODIRBERGANOVA
Finlandiya ta'limi bizga nima berdiki, yapon ta'limi berardi? Nahotki o'zimizning qadriyatlarimiz, oʻzligimiz aks etuvchi milliy ta'limni joriy etolmasak?! Bizdan ham buyuk olimlar, allomalar chiqqan, boshqa davlatdan kamimiz yoʻq, aynan ta'lim va tarbiyada! Ta'limdagi tinimsiz, notanish boʻlgan islohotlarning foydasidan koʻra zarari koʻp. O'qituvchilarga ham oson emas, undan bunga moslashaverish.
Dilrabo NORQULOVA
Finlandiya ta'limi bizga nima berdiki, yapon ta'limi berardi? Nahotki o'zimizning qadriyatlarimiz, oʻzligimiz aks etuvchi milliy ta'limni joriy etolmasak?! Bizdan ham buyuk olimlar, allomalar chiqqan, boshqa davlatdan kamimiz yoʻq, aynan ta'lim va tarbiyada! Ta'limdagi tinimsiz, notanish boʻlgan islohotlarning foydasidan koʻra zarari koʻp. O'qituvchilarga ham oson emas, undan bunga moslashaverish.